Over Agentschap SZW

Klachtenregeling

De medewerkers van het Agentschap SZW doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Het kan echter voorkomen dat u vindt dat u niet goed geholpen wordt. Of misschien voelt u zich onjuist behandeld. U kunt dan op verschillende manieren uw ongenoegen uiten.

Wat kunt u doen?

Neem het initiatief en laat merken dat u niet tevreden bent over de gang van zaken. Onze medewerkers staan open voor uw opmerkingen en aanmerkingen en nemen uw ongenoegen serieus.

Probeer uw onvrede zo spoedig mogelijk te bespreken op de plaats waar het is ontstaan. Het probleem aanpakken bij de bron, is de meest eenvoudige manier om een probleem uit de wereld te helpen.

Als u uw probleem niet kunt of wilt bespreken met de betrokken medewerker, of als u bij eerdere inspanningen onvoldoende resultaat heeft geboekt, dan kunt u een afspraak maken met de leidinggevende van de medewerker.

Wat als voorgaande niet tot afdoende resultaat leidt?

Als voorgaande niet tot afdoende resultaat leidt, dan kunt u een formele, schriftelijke klacht indienen bij de directeur van het Agentschap SZW. Uw brief kunt u richten aan Agentschap SZW, Afdeling Diensten, Informatie en Advies, Postbus 93249, 2509 AE Den Haag. Of e-mail uw brief naar klachtenmeldpunt@agentschapszw.nl. Vermeld in uw brief over welke afdeling of persoon u klaagt en wat er wanneer is gebeurd. Vergeet niet uw naam, adres en telefoonnummer en e-mail adres te vermelden.

Wees op tijd! Hoe sneller u actie onderneemt, hoe beter wij u kunnen helpen. Bent u van mening dat een medewerker u niet goed helpt, of onheus bejegent, dien uw klacht dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen twee maanden in.

Tegen een beschikking kunt u geen klacht indienen. Wel bestaat de mogelijkheid om een bezwaarschrift in te dienen. Hoe u dat kunt doen, vindt u altijd onderaan de beschikking.

Agentschap SZW neemt u en uw klacht serieus. Klachten worden geregistreerd en de vertrouwelijkheid wordt gewaarborgd. Binnen twee weken krijgt u in alle gevallen bericht over wat er met uw klacht gaat gebeuren. Het Agentschap SZW moet uw klacht uiterlijk binnen 6 weken beantwoorden. Deze termijn kan eventueel verlengd worden tot tien weken.